joi, 4 iunie 2009

Noul concept de la Dacia

Dacia Duster este primul rezultat al colaborării dintre Centrul de Design Renault pentru Europa Centrală de la Bucureşti şi Renault Design Technocentre de la Guyancourt (Franţa). Un rezultat chiar reuşit, am adăuga noi.
Noua maşină încearcă să combine mai multe stiluri : cockpitul şoferului este specific unei maşini sport, accesul în maşină şi modularitatea interioară sunt specifice unui MPV (Multi Purpose Vehicle), iar garda la sol înaltă este o caracteristică a unui crossover.
Dacia Duster exprimă robusteţe, la fel cum ne-a obişnuit stilul angular al lui Dacia Logan. Partea frontală este inedită, inspirând putere, iar farurile se continuă foarte mult pe laterale, evidenţiind bosajele proeminente ale roţilor de 21". Dacia Duster exprimă robusteţe, la fel cum ne-a obişnuit stilul angular al lui Dacia Logan. Partea frontală este inedită, inspirând putere, iar farurile se continuă foarte mult pe laterale, evidenţiind bosajele proeminente ale roţilor de 21". Foarte compactă, Dacia Duster măsoară doar 4,25 metri lungime (la fel cât Dacia Logan), dar are un ampatament de 2,8 metri, fiind, practic, o adevărată sufragerie pe roţi, cu un coeficient aerodinamic de numai 0,30. Cu atât mai bine pentru mediu, deoarece motorul 1,5 dCi, care dezvoltă 105 CP şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, se laudă cu un consum mediu de numai 5,3 litri/100 km şi emisii CO2 de 139 g/km.

Niciun comentariu: